Επιμορφωτικό Σεμινάριο της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών στην Αλεξανδρούπολη
Την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου Astir Eganatia στην Αλεξανδρούπολη, επιμορφωτικό σεμινάριο για θεολόγους εκπαιδευτικούς με θέμα: « Ανιχνεύοντας τον τρόπο που μαθαίνουμε – Θεωρητικές και βιωματικές προσεγγίσεις στο μάθημα των Θρησκευτικών ».
Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε) κα Ξανθή Αλμπανάκη (θεολόγο, ΠΕ01), την Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως και την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου.
Στο επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα συμμετείχαν οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ του Νομού Έβρου.
Το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση του σεμιναρίου ανέλαβαν οι Εκπαιδευτές Ενηλίκων και μέλη της Επιμορφωτικής Ομάδας της Ακαδημίας Βόλου κ. Απόστολος Μπάρλος (ΜΑ θεολογίας), κα Βάσω Γώγου (θεολόγος, φιλόλογος, εικονογράφος) και ο συνεργάτης της Ακαδημίας κ. Χρήστος Φραδέλλος (ΜΑ θεολογίας, 3 ο ΓΕΛ Χανίων).
Κατά την έναρξη του προγράμματος παραβρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο σεβ. Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γεώργιος Καλαντζής, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου κ. Στέργιος Αποστολακούδης και ο Διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου κ. Παντελής Καλαϊτζίδης.
Συγκεκριμένα την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019 παρουσιάστηκε από τον κ. Μπάρλο και τη κα Γώγου ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αφιερωμένο στην υποκίνηση του μαθητή για μάθηση ως δομικό και άκρως απαραίτητο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το συγκεκριμένο θέμα περιλάμβανε διδακτική θεωρία και δύο βιωματικά εργαστήρια: ένα για την υποκίνηση της μάθησης με εργαλείο την Τέχνη και ένα εργαστήριο για το ίδιο θέμα με εργαλείο το Εκπαιδευτικό Δράμα.
Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου παρουσιάστηκαν από τους επιμορφωτές κ. Μπάρλο και κα Γώγου οι βασικές θεωρητικές αρχές της βιωματικής προσέγγισης της μάθησης, καθώς και μια ανασκόπηση όλων των τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος.
Στη συνέχεια ο κ. Χρήστος Φραδέλλος παρουσίασε μια διδακτική προσέγγιση πάνω στο θέμα: « Προσευχή: κάτι που οφείλω να κάνω ή κάτι που θέλω να είμαι; Η έννοια της προσευχής στο Χριστιανισμό και το Ισλάμ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις εργασίες του επιμορφωτικού αυτού διημέρου οι επιμορφούμενοι θεολόγοι είχαν ενεργό συμμετοχή, δουλεύοντας ατομικά και ομαδικά, για την αποτελεσματικότερη εμπέδωση όλων των εκπαιδευτικών τεχνικών που παρουσιάστηκαν.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην αβραμιαία φιλοξενία και υποστήριξη που παρέσχε στους επιμορφωτές και επιμορφούμενους θεολόγους η Ιερά Μητρόπολη και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, κ. Άνθιμος.
Για περισσότερες φωτογραφίες, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου