Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 53/25-08-2023 του Δ.Σ.) ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παιδείας Γ. Κατσαρός απέστειλε στα σχολεία οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων του Δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2023-2024
Για να ανοίξετε τις οδηγίες διδασκαλίας για:
- τη Γλώσσα,
- τα Μαθηματικά,
- τα Φυσικά,
- τη Γεωγραφία,
- τη Μελέτη Περιβάλλοντος,
- την Ιστορία,
- τα Θρησκευτικά,
- την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και τη
- Φυσική Αγωγή
Ειδικότερα για το Μάθημα των Θρησκευτικών προβλέπονται τα ακόλουθα.
5. Θρησκευτικά
Για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό ισχύουν τα οριζόμενα
στο ΦΕΚ 698/τ. Β’/4-3-2020.
Κατά την διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων κάθε τάξης προτείνεται να μην αξιοποιηθούν
ορισμένα κείμενα και δραστηριότητες από το Βιβλίο του Μαθητή, ώστε να δοθεί έμφαση
στις «Ενδεικτικές δραστηριότητες»(Βιωματικές, ομαδοσυνεργατικές/διερευνητικές,
δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης και επισκέψεις/εκδηλώσεις/δράσεις), όπως αυτές
αναφέρονται στην 3η στήλη, στο «Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών
στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» (ΦΕΚ 698/τ. Β’/4-3-2020), το οποίο βρίσκεται στον
σύνδεσμο: http://iep.edu.gr/el/thriskeftika
Επισήμανση: Στο πλαίσιο του διδακτικού σχεδιασμού οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να
αξιοποιήσουν τις προτεινόμενες ιστοσελίδες από το διδακτικό υλικό να προβαίνουν σε
επανέλεγχο της εγκυρότητάς των, διότι ενδέχεται ορισμένες από αυτές να είναι ανενεργές ή
να οδηγούν σε διαφορετικό περιεχόμενο.
Γ΄ τάξη
Θεματικές ενότητες Να μην αξιοποιηθούν από το βιβλίο του Μαθητή
Θ.Ε.1 Ζούμε μαζί
σελ.11, το ποίημα «Γλυκό τσαμπί σταφύλι», η 1η και η 5η δραστηριότητα
σελ.12, το ποίημα «Μικρό ποίημα της φιλίας» και οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ. 12-13, το ποίημα «Μια νέα αρχή»
σελ.15, «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.17, «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.18-21, όλα τα κείμενα και οι δραστηριότητες
Θ.Ε.2 Χριστιανικές γιορτές: μέρες γεμάτες χαρά και νόημα
σελ.27-28, οι φράσεις και «Οι γιορτές του Αποστόλη»
σελ.28, η 2η δραστηριότητα
σελ.32, «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.37, «Μια άλλη ιστορία από τα βυζαντινά χρόνια»
Θ.Ε.3 Κυριακή: Μια σημαντική ημέρα της εβδομάδας
σελ.40, τα ποιήματα «Στην εκκλησιά» και «Κυριακή»
σελ.45, η 1η και η 2η δραστηριότητα
σελ.46, το ποίημα «Εις το βουνό ψηλά εκεί»
σελ.46, η 2η και η 3η δραστηριότητα
Θ.Ε.4 Τα Χριστούγεννα. Ο Θεός γίνεται άνθρωπος
σελ.48-49, «Η προσδοκία και η χαρά της γέννησης ενός παιδιού»
σελ.50, το ποίημα «Τα γενέθλιά μου» και το «Λαϊκό νανούρισμα»
σελ.54, «Διαβάζουμε την εικόνα της γέννησης του Χριστού»
σελ.56, η 1η δραστηριότητα
σελ.57, το ποίημα «Είδα χτες το βράδυ στ΄ όνειρό μου»
σελ.64, οι 1-4 από τις «Ιδέες για δραστηριότητες»
Θ.Ε.5 Τα παιδιά: Η χαρά και η ελπίδα του κόσμου
σελ.67, η 2η δραστηριότητα
σελ.68, η 1η και η 3η δραστηριότητα
σελ.69, η 6η και η 7η δραστηριότητα
σελ.70, «Ο Ιησούς παίρνει όνομα και γίνεται γιος του Νόμου»,
Η περιτομή του Χριστού και «Υπαπαντή: O Συμεών
αναγνωρίζει τον Χριστό ως Θεό και Σωτήρα του κόσμου»
σελ.71, «Παραδόσεις και έθιμα της γιορτής της Υπαπαντής»
σελ.72, το ποίημα «Ο Δωδεκαετής»
σελ.73,οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.75, η 2η δραστηριότητα και το κείμενο « Η παιδική
εργασία στον κόσμο. Οι αριθμοί της ντροπής»
σελ.77-78, τα ποιήματα «Αναφιλητό» και «Ο παλιάτσος»
σελ.78, η 2η και η 3η δραστηριότητα
Θ.Ε.6 Ιησούς Χριστός, ο Σωτήρας του κόσμου
σελ.81, οι «Ιδέες για δραστηριότητες
σελ.81-82, « Ο Μεσσίας που όλοι προσδοκούσαν»
σελ.84, «Αρνήσεις και κατατρεγμοί» και η 3η δραστηριότητα
από το δεύτερο πλαίσιο
σελ.86, η 3η και η 4η δραστηριότητα
Θ.Ε.7 «Χριστός Ανέστη» Γιορτάζοντας το Πάσχα
σελ.89, «Γιατί λέγεται Ακάθιστος Ύμνος»;
σελ.102, οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.104, τα ποιήματα «Λαμπρή» και «Ανάσταση»
σελ.106, οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
Θ.Ε.8 Ο κόσμος μας, ένα στολίδι
σελ.111, το ποίημα «Γύρω γύρω όλοι» και η 2η και η 4η
δραστηριότητα
σελ.112, όλες οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.113, η 3η δραστηριότητα
σελ.114-115 «Ψαλμοί του Δαβίδ για την κτίση του Θεού»,
«Ψαλμός 104», «Ψαλμός 148»
σελ.116,όλες οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.121, «Από την ελληνική ποίηση και μουσική»
σελ.122-123, «Η αλφαβήτα της αγάπης»
σελ.124, η 1η δραστηριότητα
Δ΄ τάξη
Θεματικές ενότητες Να μην αξιοποιηθούν από το βιβλίο του Μαθητή
Θ.Ε.1 Προσευχή: Η επικοινωνία με τον Θεό
σελ.13-16, «Η προσευχή στη Βίβλο» και οι δραστηριότητες
Θ.Ε.3 Σπουδαία «παιδιά» σελ.50, «Ο Δαβίδ ανακηρύσσεται βασιλιάς»
σελ.53-54, όλα τα κείμενα και οι δραστηριότητες
σελ.56, «Παιδιά που αγωνίζονται να βοηθήσουν την
οικογένειά τους» και η «Δραστηριότητα»
σελ.57, «Παιδιά σε δύσκολες καταστάσεις»
σελ.58, η 3η δραστηριότητα
σελ.61, η 1η δραστηριότητα
Θ.Ε.4 Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί
σελ.69-70, «Ένα σώμα με πολλά μέλη»
Θ.Ε.5 Ιεροί τόποι και ιερές πορείες
σελ.78, η 2η δραστηριότητα
σελ.79, όλα τα κείμενα και η «Δραστηριότητα»
σελ.80, «Το ευλογημένο καράβι»
σελ.81, η 1η δραστηριότητα
σελ.86-88, «Το ταξίδι του Ιωνά» και οι δραστηριότητες
σελ.97, η «Δραστηριότητα»
Θ.Ε.6 Άγιοι της Εκκλησίας και του τόπου μας
σελ.100, «Πιστός στην αγάπη του Χριστού, Ο Χριστός στους
μαθητές του» και η 2η δραστηριότητα
σελ.103-104, «Ο Άγιος Γεράσιμος και το λιοντάρι»
σελ.108, «Άββας Πινούφριος»
Θ.Ε.7 Αγία Γραφή, το ιερό βιβλίο της εκκλησίας
σελ.114, η 1η και η 2η δραστηριότητα
σελ.115, η 1η δραστηριότητα
σελ.119, «Ο Θεός δίπλα στον άνθρωπο» και οι
«Δραστηριότητες»
σελ.120, «Η ανάγκη του ανθρώπου να πλησιάσει τον Θεό»
Ε΄ τάξη Θεματικές ενότητες Να μην αξιοποιηθούν από το βιβλίο του Μαθητή
Θ.Ε.1 Προφήτες της Βίβλου. Κλήση για μετάνοια και αναγγελία του Μεσσία
σελ.9, «Ο προφήτης Αμώς»
σελ.10, «Ο προφήτης Ησαΐας»
σελ.13, η 3η δραστηριότητα
σελ.17-18, «Η απάτη της αστρολογίας»
σελ.19, η 2η δραστηριότητα
Θ.Ε.2 «Εγώ είμι η Οδός, η Αλήθεια και η Ζωή». Η διδασκαλία του Χριστού
σελ.25, «Σχολεία του κόσμου σήμερα»
σελ.32, «Οι αληθινοί μαθητές δεν ζητούν αξιώματα»
Θ.Ε.3 Συμπόρευση με όρια και κανόνες
σελ.42, όλα τα κείμενα
σελ.43, η 1η δραστηριότητα
Θ.Ε.4 Αναγνωρίζοντας και διορθώνοντας τα λάθη μας
σελ.46-47, «Ζητώντας συγχώρηση, δίνοντας συγχώρηση», «Η
παραβολή του κακού δούλου»
σελ.50, η 2η και η 3η δραστηριότητα
σελ.51, «Ελέησόν με ο Θεός»: Η συντριβή του Δαβίδ
σελ.54, «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις; »:Η μεταστροφή του
Αποστόλου Παύλου
σελ.58, η 2η και η 3η δραστηριότητα
Θ.Ε.5 Η Εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία
σελ. 66-67, «Εικόνες και σύμβολα για την εκκλησία» και η 1η δραστηριότητα
σελ.68-71, όλα κείμενα
Θ.Ε.6 Αγώνας για την διαφύλαξη της αλήθειας
σελ.79, το κείμενο και οι «Δραστηριότητες»
σελ.83-84, όλα τα κείμενα και οι «Δραστηριότητες»
σελ.86, οι «Δραστηριότητες»
σελ.87-88, όλα τα κείμενα
σελ.89, η 1η δραστηριότητα
σελ.92, «Ιησούς Χριστός: Ο Σωτήρας του κόσμου», η 1η και η 3η
δραστηριότητα
Θ.Ε.7 Ο Χριστιανισμός εξαπλώνεται στον κόσμο
σελ.103-104, «Ο ιερομόναχος Κοσμάς Γρηγοριάτης»
σελ.106, 1η και 2η δραστηριότητα
Στ΄ τάξη
Θεματικές ενότητες Να μην αξιοποιηθούν από το βιβλίο του Μαθητή
Θ.Ε.1 Οι πρώτοι χριστιανοί: δυσκολίες και περιπέτειες
Σελ.14,η «Ιδέα για δραστηριότητα»
σελ.16, η 1η δραστηριότητα
σελ.17- 18, όλα τα κείμενα
σελ.19, η 1η δραστηριότητα
σελ.20, η 1η δραστηριότητα
σελ.22, η 2η δραστηριότητα
σελ.23, η «Ιδέα για δραστηριότητα»
Θ.Ε.2 Διωγμοί και εξάπλωση του χριστιανισμού. Πρόσωπα και μαρτυρίες
σελ.28, «Ποιοι ήταν οι σκληρότεροι διωγμοί;»
σελ.29, «Άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας(περ. 50-107 μ.Χ.)»
σελ.32, η «Ιδέα για δραστηριότητα»
σελ.34-35, «Το Διάταγμα των Μεδιολάνων» και οι «Ιδέες για
δραστηριότητες»
σελ.38, οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
Θ.Ε.3 Η Αγία Γραφή, ένα θεόπνευστο και διαχρονικό βιβλίο
Σελ.44, «Η θεοπνευστία της Αγίας Γραφής»
σελ.45, οι «Ιδέες για δραστηριότητες»
σελ.50-51, «Η Αγία Γραφή στο κέντρο της ζωής της εκκλησίας» και η «Ιδέα για δραστηριότητα»
σελ.53,η 2η δραστηριότητα
Θ.Ε.4 Ανακαλύπτοντας τα κείμενα της Καινής Διαθήκης
σελ.68, 3η, 4η και η 5η δραστηριότητα
Θ.Ε.5 Η Θεία Ευχαριστία: Πηγή και κορύφωση της ζωής της Εκκλησίας
σελ.76, το κείμενο «Η σημασία της χριστιανικής λατρείας για τους πιστούς»
σελ.77, η «Ιδέα για δραστηριότητα»
σελ.80-83 «Η διαρκής παρουσία του Χριστού στη Θεία
Ευχαριστία», «Η θεία ευχαριστία έχει μεγάλη ιστορία» (όλα
τα κείμενα)
Θ.Ε.6 Μνημεία και τόποι λατρείας: αποτυπώσεις της πίστης
σελ.92, η 2η δραστηριότητα
σελ.102-103, «Βυζαντινή ζωγραφική. Η αφήγηση της πίστης»
και η «Ιδέα για δραστηριότητα»
σελ.113, όλα τα κείμενα
σελ.119 η 3η δραστηριότητα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου