Το μάθημα των Θρησκευτικών μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και η ελληνική κοινωνία
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συμμετέχουσα στο διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών, κατά την συνεδρία της 5ης Νοεμβρίου του έτους 2012, απεφάσισε ότι : «Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διατηρεί τον γνωστικόν και παιδαγωγικόν του χαρακτήρα. Θα εκφράζεται μέσα από μίαν ενιαίαν δομήν, με τρόπον επαγωγικόν, συμφώνως και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της ηλικίας και των μορφωτικών αναγκών. Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί απλήν συσσώρευσιν γνώσεων, ούτε να επιδιώκει προβολή μεταφυσικών και ιδεολογικών προεκτάσεων, ερμηνευτικών προσεγγίσεων ή ακροβατισμών αλλά δια της διδασκαλίας θα επιδιώκεται η προβολή και αι συνέπειαι διαμορφώσεως ενός προτύπου ζωής, δηλαδή του πολιτισμού και της κοινωνίας.
Η πρόταση αυτή της Δ.Ι.Σ. αν και υιοθετήθηκε στο γενικό της πλαίσιο, και μάλιστα υπήρξε και συνεργασία Ιεράς Συνόδου και Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως προς την σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων (2016), εντούτοις ακυρώθηκε μαζί με τα προγράμματα, ύστερα από τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. 660/2018, 926/2018 και 1749/2019, 1750/2019, με το επιχείρημα ότι σκοπός του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι η συμβολή του στη διαμόρφωση «θρησκευτικής συνείδησης», η οποία και θα πρέπει να καλλιεργείται δια παροχής γνώσεων κυρίως περί της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού εις τους/τας Ορθοδόξους μαθητάς/-τρίας, επίσης ότι το μάθημα δεν προσεγγίζεται υπό την διαδικασία της κατηχήσεως και δια τούτο δεν είναι μαθησιακός στόχος και δεν αξιολογείται ο βαθμός πίστεως ή αφοσιώσεως του/της μαθητού/τρίας.
Για να διαβάσετε τη συνέχεια, επισκεφθείτε το ισττολόγιο Πολυμερώς και Πολυτρόπως
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου