Σύμφωνα με
ενημερωτική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 169626/Δ2/11-10-2018),
προετοιμάζεται νέο Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών στο Ημερήσιο
και το Εσπερινό Λύκειο. Το νέο Προεδρικό Διάταγμα προωθεί διάφορες αλλαγές, από
τις οποίες η σημαντικότερη είναι ο
περιορισμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες
ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου. Το μάθημα των Θρησκευτικών εντάσσεται πλέον,
σε όλες τις τάξεις, στη Β΄ Ομάδα μαθημάτων, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς
στις προαγωγικές και τις απολυτήριες εξετάσεις.
Ακολουθούν
τα βασικά περιεχόμενα της εγκυκλίου, τα οποία αφορούν τους θεολόγους
εκπαιδευτικούς:
Για τη φοίτηση των μαθητών/-τριών
στο Γενικό Λύκειο για το σχολικό έτος 2018-2019 ισχύει η με αρ. πρωτ.
10645/ΓΔ4/22-01-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 120), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Για
την αξιολόγηση των μαθητών/-τριών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος
2018-2019 θα εκδοθεί νέο Προεδρικό Διάταγμα. Οι κυριότερες τροποποιήσεις σε
σχέση με τα έως τώρα ισχύοντα στο Π.Δ.46/2016 (Α΄ 74), οι οποίες θα
περιλαμβάνονται σε αυτό είναι:
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
1. Τα μαθήματα της Α΄
τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Α΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού
Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:
α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα
μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές
εξετάσεις και είναι τα εξής: Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία και τρίωρη συνεξέταση των κλάδων Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική
Λογοτεχνία), Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία), Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες
(μόνο οι κλάδοι Φυσική και Χημεία), Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί
Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)
β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα
υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν
εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.
2. Τα μαθήματα της Β΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Β΄ τάξης
Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:
α) Η ομάδα Α’
περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές
εξετάσεις και είναι τα εξής:
Γενικής Παιδείας:
Ελληνική Γλώσσα
(μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη
συνεξέταση), Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία), Μαθηματικά
(μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού
Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους
μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών),
και τα μαθήματα
Ομάδων Προσανατολισμού.
β) Η ομάδα Β’
περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται
γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.
3. Τα μαθήματα της Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε
δύο (2) ομάδες:
α) Η ομάδα Α’
περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές
εξετάσεις και είναι τα εξής:
Γενικής Παιδείας:
Ελληνική Γλώσσα
(μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη
συνεξέταση), Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο ο
κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών
Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της
Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)
και τα μαθήματα
Ομάδων Προσανατολισμού.
β) Η ομάδα Β΄
περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται
γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.
4. Τα μαθήματα της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε
δύο (2) ομάδες:
α) Η ομάδα Α’
περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις
απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη
Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.
β) Η ομάδα Β’
περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα μαθήματα Ομάδων
Προσανατολισμού και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις
απολυτήριες εξετάσεις.
5. Τα μαθήματα της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε
δύο (2) ομάδες:
α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει
τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες
εξετάσεις και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και
τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση), Μαθηματικά και Στοιχεία
Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.
β) Η ομάδα Β’
περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Ομάδων
Προσανατολισμού, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.
ΩΡΙΑΙΕΣ ΓΡΑΠΤΕΣ
ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ
Σε όλες τις τάξεις
του Ημερησίου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων
των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη
διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου
με εξαίρεση τα μαθήματα Φυσική Αγωγή και Ερευνητικές δημιουργικές
δραστηριότητες στα οποία δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία. Αν υπάρχει
αντικειμενικό πρόβλημα, και η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου δεν
πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο, τότε διενεργούνται και οι δύο (2) ωριαίες γραπτές
δοκιμασίες στο δεύτερο τετράμηνο.
… … … … … … … … … … … … …
… … … … …
Δ. Ερευνητικές
δημιουργικές δραστηριότητες
Κάθε τμήμα ή ομάδα
υποβάλλει προς αξιολόγηση ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής
Δραστηριότητάς της. Η υποβολή του Φακέλου γίνεται με την ολοκλήρωση των
δραστηριοτήτων της ομάδας στο τέλος του 1ου και 2ου τετραμήνου και μετά τη
δημόσια παρουσίασή τους. Ο Φάκελος περιλαμβάνει: (α) έκθεση σχετικά με το θέμα
της δραστηριότητας, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και τα συμπεράσματά της,
(β) ένα σχετικό με το θέμα και τα συμπεράσματά τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα,
βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κ.λπ.) και (γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό
υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ομάδας.
Τα κριτήρια
αξιολόγησης του ερευνητικού δημιουργικού έργου των μαθητών/-τριών
περιλαμβάνουν: (α) τις διαδικασίες προγραμματισμού και
υλοποίησης της δραστηριότητας, (β) το περιεχόμενο της ερευνητικής δημιουργικής
δραστηριότητας, (γ) τη γλώσσα και τη δομή της έκθεσης και (δ) τον τρόπο της
δημόσιας παρουσίασης της ομαδικής εργασίας. Το α αξιολογείται με 30 μονάδες, το
β με 40 μονάδες, ενώ τα γ και δ με 15 μονάδες το καθένα. Για την καλύτερη
ανατροφοδότηση των μαθητών/-τριών με βάση τα ανωτέρω κριτήρια δύναται
συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται από τον/την εκπαιδευτικό και κλίμακα
διαβαθμισμένων κριτηρίων.
Η αξιολόγηση του
ομαδικού έργου γίνεται με βάση τον ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής
Δραστηριότητας. Με σημείο εκκίνησης τον βαθμό της ομαδικής εργασίας γίνεται και
η βαθμολόγηση των μελών της ομάδας. Στη διαδικασία αυτή συνεκτιμώνται στοιχεία
όπως το προσωπικό ημερολόγιο, όπου αυτό τηρείται, ο ατομικός φάκελος των μελών
(ο οποίος θα περιλαμβάνει και την ατομική περιγραφική αποτίμηση της προσωπικής
συμμετοχής που καταθέτει κάθε μαθητής/-ήτρια) και γενικότερα η συμβολή κάθε
μέλους.
Σε περίπτωση που
κάποιος μαθητής/-ήτρια δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο
βαθμό στην Ερευνητική Δημιουργική Δραστηριότητα, ο/η επιβλέπων/-ουσα
εκπαιδευτικός ορίζει ένα τμήμα της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητας που
κρίνει ότι πρέπει να επεξεργαστεί εκ νέου. Κατά τη διαδικασία επανεξέτασης τον
Ιούνιο, ο μαθητής/η μαθήτρια υποβάλλει την εργασία του/της μαζί με τον ατομικό
φάκελο προς επαναξιολόγηση.
Εξαγωγή του βαθμού
προαγωγής ή απόλυσης (Γενικός Μέσος Όρος, Γ.Μ.Ο.)
1. Ο Γενικός Μέσος
Όρος (Γ.Μ.Ο.) προκύπτει από το Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων
των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων με εξαίρεση το μάθημα της
Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.
2. Για την εξαγωγή
του Γενικού Μέσου Όρου για τους μαθητές της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου
που διδάχτηκαν και δεύτερο μάθημα επιλογής, υπολογίζεται ο βαθμός και των δύο
(2) μαθημάτων.
Προαγωγή, απόλυση
και απόρριψη μαθητών
1. Για την προαγωγή
και την απόλυση των μαθητών στο Ημερήσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο απαιτείται
γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει
από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη
γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
… … … … … … … … … … … … … … … … … …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου