Καταλαβαίνουν τι λένε και τι κάνουν κάποιοι
«γνωστοί» θεολόγοι που επιχειρηματολογούν υπέρ των διώξεων των θεολόγων της τάξης επειδή οι τελευταίοι απλά διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών του 2017, όπως ζητά το ΥΠΠΕΘ;
Ντρέπονται καθόλου όταν επιχειρούν να παρασύρουν τους πάντες σε ένα ψευτοδίλημμα, αφού σήμερα δεν εφαρμόζονται στα σχολεία τα ΠΣ που ακύρωσε το ΣτΕ και για αυτό δεν μπορεί να υφίσταται κάποια ουσιαστική κατηγορία;
Ντρέπονται καθόλου όταν επιχειρούν να παρασύρουν τους πάντες σε ένα ψευτοδίλημμα, αφού σήμερα δεν εφαρμόζονται στα σχολεία τα ΠΣ που ακύρωσε το ΣτΕ και για αυτό δεν μπορεί να υφίσταται κάποια ουσιαστική κατηγορία;
Αντιλαμβάνονται ποιο είναι το αποτέλεσμα του
αγώνα τους εναντίον του 76,6% των θεολόγων της τάξης που εφαρμόζουν το ΠΣ,
σύμφωνα με δήλωσή τους, ανεξάρτητα αν αυτό παρουσιάζει για αυτούς ζητήματα ή
όχι;
Νιώθουν ποια ηθική και νομική ευθύνη φέρουν
για την προτροπή προς τους γονείς να διώξουν νομικά τους δασκάλους και τους
θεολόγους της τάξης με μηνύσεις και ανακρίσεις, που ήδη έχουν αρχίσει; Έχουν
συναίσθηση ότι αυτές οι διώξεις είναι
και θεολογικές και πολιτικές;
Πριν την καταστροφή, ας καταλάβουμε όλοι ποιες
είναι οι δύο πλευρές, ποιες οι διαφορές τους και τι αποτέλεσμα θα έχει η
δικαίωσή τους. Στις στήλες του παρακάτω πίνακα ξεδιπλώνεται με συντομία το δίλημμα:
Πρόγραμμα
Σπουδών Δημοτικού
και Γυμνασίου
101470/Δ2/16-06-2017 Υ.Α.
(Β΄ 2104)
Πρόγραμμα
Σπουδών Λυκείου 99058/Δ2/13-06-2017 Υ.Α. (Β΄ 2105)
|
Απόφαση
660/2018 Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσης του ΠΣ Γυμνασίου-Δημοτικού
143575/Δ2/7-9-2016 (Β΄2920)
Απόφαση
926/2018 Συμβουλίου της Επικρατείας Ακύρωσης ΠΣ Λυκείου
143579/Δ2/7-09-2016 (Β΄2906)
|
Παιδαγωγικά,
θεολογικά και νομικά επιχειρήματα
|
Νομικά
επιχειρήματα
|
Αποτέλεσμα
επίσημου διαλόγου μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας της Ελλάδος, και άλλων.
|
Αποτέλεσμα
απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από προσφυγή της ΠΕΘ,
Μητροπολίτη Πειραιά, Μητροπόλεως Πειραιώς, Εστίας Πατερικών Μελετών και
γονέων.
|
Μάθημα για
όλους (όλοι μαζί οι μαθητές/τριες ανεξάρτητα από το αν ακολουθούν κάποια
θρησκεία)
|
Μάθημα για
πιστούς και εναλλακτικό μάθημα για μη
πιστούς σε κάποια θρησκεία (χωριστά οι μαθητές/τριες ανάλογα με το αν είναι
Ορθόδοξοι, Καθολικοί, προτεστάντες, Ιουδαίοι, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές,
Νεοπαγανιστές κ.λπ.)
|
Υποχρεωτικό
μάθημα Θρησκευτικών
|
Προαιρετικό
μάθημα Θρησκευτικών
|
Δικαίωμα
απαλλαγής από τα Θρησκευτικά
|
Δικαίωμα
απαλλαγής από τα Θρησκευτικά
|
Μη
Ομολογιακό (Χριστιανισμός και άλλες θρησκείες και θεωρίες για τον κόσμο)
|
Ομολογιακό
(Κάθε θρησκεία και θρησκευτική κοινότητα διδάσκει τη διδασκαλία της)
|
Σκοπός
εκπαιδευτικός (γνωσιακός, εμπειρικός, πολιτιστικός, αναπτυξιακός,
θρησκευτικός)
|
Σκοπός
κατηχητικός (ένταξη στη κοινότητα των πιστών)
|
Κανονικό
μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα με αξιολόγηση των μαθητών/τριών
|
Μάθημα στο
παρα-πρόγραμμα χωρίς αξιολόγηση των μαθητών/τριών
|
Διδάσκει ο
Εκπαιδευτικός Θεολόγος (διορίζεται από το κράτος)
|
Διδάσκει ο
Θρησκευτικός Λειτουργός (διορίζεται από την Εκλησία, τις θρησκείες και τις
κοινότητες)
|
Η Πολιτεία
είναι υπεύθυνη και διαλέγεται με τις θρησκείες
|
Οι
Θρησκευτικές Κοινότητες είναι υπεύθυνες, με επίβλεψη της Πολιτείας
|
Το θέμα είναι γιατί αυτός ο φανατισμός και ο σκοταδισμός; Ποια είναι τα συμφέροντα των ολίγων, από τους θεολόγους και την Εκκλησία, που επιχειρούν να παρασύρουν τον κόσμο και να οδηγήσουν με κίβδηλα επιχειρήματα και αβάσιμες κατηγορίες τους δασκάλους και τους θεολόγους στην τάξη στα δικαστήρια;
Συγχαρητήρια στους συντάκτες του κειμένου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικό! Συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφή